P4 -P5 B


  • COMENCEM UN NOU CURS!

  •      EL GRUP B  FORMAT PER NENS I NENES DE  P4 i  P5

  • ENS PRESENTEM: 

  •   SOM LA CLASSE DELS GENETS
                                                                              


HOLAAAAAA  A TOTHOM!


AQUEST TRIMESTRE HEM INICIAT L'AMBIENT DE LLUM I FOSCOR









































PER SANT JORDI ENS TORNEM ESCRIPTORS I ESCRIPTORES I ENTRE TOTS ELS COMPANYS D'INFANTIL INVENTEM UN CONTE:





RACÓ DE LA PRIMAVERA 





SESSIÓ DE TEATRE A L'ESCOLA: 

" GEORGINA, LA CAVALLERA" AMB LES PALLASSES PALLAPUPES







TENIM SESSIÓ DE LECTURA A L'AIRE LLIURE I DISFRUTEM LLIBRES NOUS !
































I PER LA TARDA JOCS FLORALS AL PATI









ARRIBA      ST JORDI










LES FAMÍLIES ENS VISITEN I ENS EXPLIQUEN CONTES

EL PARE D'UN DELS GENETS VAN VENIR A L'AULA I ENS VA EXPLICAR TRES CONTES:

-LA LLEGENDA DE ST jORDI

-LA LLEGENDA D'UN ALTRE ST JORDI D'UN ALTRE PAÍS

-UN CONTE SOBRE ENERGIES RENOVABLES

VAM TENIR L'OPORTUNITAT DE TOCAR UNA PLACA SOLAR I COMPROVAR COM FUNCIONAVA UN MOLÍ DE VENT...


PEL MATÍ...




PER LA TARDA..













FEM EL RACÓ DE LA PRIMAVERA





PROJECTE DE LES BAVOSES











HEM TROBAT INFORMACIONS QUE EN ENS DIUEN















FEM LA MONA!





















EASTER EGG HUNT 🙌
L'EASTER BUNNY HA AMAGAT OUS DE XOCOLATA AL PATI













ESCRIBIM LA LLISTA DE LA COMPRA








APROFITEM EL BON TEMPS I SORTIM A FER GRAFISME I DIBUIX LLIURE FORA DE L'AULA











 LA MASCARETA S'HA TORNAT UN ELEMENT TAN USUAL QUE ,FINS I TOT, LA INCORPOREM  QUAN ENS DIBUIXEM


PROJECTE DE GEOMETRIA: COSSOS GEOMÈTRICS

TREBALLEM EL VOLUM

COMENCEM EL NOSTRE PROJECTE AMB UN CONTE QUE ENS INSPIRA DE LA MÀGIA QUE POT TENIR UNA SIMPLE CAIXA DE CARTRÓ



JUGUEM I IMAGINEM AMB LES CAPSES...








OBRIM UN PROCÉS DEMOCRÀTIC: UNA VOTACIÓ PER DECIDIR QUÈ FAREM AMB UNA CAIXA.

1R PAS BRAINSTROMING
ÇFEM UNA PLUJA D'IDEES QUE QUE IMAGINEM:
UNA CASA,UNA MONA,UN LLEÓ,UN CONILL,UN COET,UN COTXE,UNA CIUTAT...



















INICIEM LA VOTACIÓ








SOM-HI DONCS!

A LA FEINA!











EL RESULTAT :

UN COTXE PER PASSEJAR DINS UNA CIUTAT























AGAFANT VELOCITAT...💨





CONTINUEM AMB EL TREBALL DELS COSSOS GEOMÈTRICS.ELS CONEIXEM INDIVIDUALMENT; ESFERA,CILINDRE,PRISMA,CUB,PIRÀMIDE,SEMI ESFERA,CON..I DESCOBRIM LES SEVES QUALITATS









DESPRÉS ENS FEM CLASSIFICACIONS




TREBALLEM ELS COSSOS AMB LES TAULES DE LLUM












BUSQUEM A L'AULA OBJECTES QUE SIGUIN COSSOS GEOMÈTRICS I ELS CLASSIFIQUEM






































DIA 8 DE MARÇ
CONEIXEM LA FRIDA KAHLO I ELS SEUS AUTORETRATS COM A CLOENDA  DEL TREBALL DEL RETRAT QUE HEM INICIAT DIES ABANS




DIBUIXEM LA FRIDA AMB ANIMALS AL COSTAT







FRIDA I INSECTES PALS

PER INICIAR-NOS EN EL RETRAT PRIMER ENS ENS FEM UN I EL MIREM.DESPRÉS ENS FEM EL NOSTRE RETRAT





















TREBALLEM EL RETRAT D'ALTRES ARTISTES COM PAUL KLEE












ELS NOSTRES AUTORETRATS















AMBIENT DE CONSTRUCCIONS
















AL CAP D'UN TEMPS PODEM TREURE CONCLUSIONS DE L'EXPERIMENT 





HÀBITS D'ORDRE I NETEJA






















PEL FEBRER FLOREIX L'ATMETLLER


ESCRIBIM LA DITA













RECOLLIM BLEDES,ESCAROLES,PLANTES AROMÀTIQUES DE L'HORT.LES OLOREM,TOQUEM,IDENTIFIQUEM...












ANEM D'EXCURSIÓ AL LABERINT D'HORTA
PREPARATS PER SORTIR









ESMORZANT





ENTREM AL LABERINT MISTERIÒS

TROBEM EL CENTRE DEL LABERINT




SORTIM DEL LABERINT























AQUESTA SETMANA HEM COMENÇAT EL PROJECTE DE LES BABOSES/LLIMACS.
AQUESTA ÉS LA CONVERSA INICIAL QUE HEM TINGUT ELS GENETS SOBRE EL QUÈ SABEM D'AQUESTS ANIMALS:

-LES BABOSES S’ARROSSEGUEN AMB UNA COSA QUE TENEN PELS PEUS


-MENGEN PLANTES

-MENGEN TOT EL QUE ÉS VERD


-VAN LENTES


-MENGEN MOLT


-MENGEN CARN


-SI LI TREIEM LA PELL QUE TENEN ES MOREN


-LES BABOSES TENEN QUE VIGILAR QUE LES SERPS NO SE LES MENGIN


-NO LES PODEM AIXAFAR


-TAMPOC LES PODEM POSAR DAMUNT UNA PEDRA


-TENEN UNA COSA QUE ÉS LA BABA ,ÉS COM SABÓ 


-TARDEN QUATRE O CINC DIES EN ARRIBAR A CASA D’ALGÚ


-ELS HI AGRADA L’OMBRA


-PUJEN A LA ROCA


-ELS CUCS SÓN SERPS PER LES BABOSES


-EN UN RIU LES BABOSES GRANS NADEN I LES PETITES S’OFEGUEN


-SI LES ENTERREM NO LES PODEM VEURE


- PODEN MEDIR 5 METRES






ÉS CARNAVAL!












MATÍ DE DESFILADA I DISFRESSES













L'ÚLTIMA SESSIÓ DE PSICOMOTRICITAT HEM FET UNA VOLTA PEL MÓN : HEM VISITAT LA TRIBU DELS MASSAIS  I DESPRÉS HEM ANAT A HAWAII........✈


BANS DE COMENÇAR LA DANÇA ENS FREGUEM COM FAN ELS MASSAIS



































HULA  HULA    🌋









 












FEM DE BIÒLEGS 🔎

"M'HO VAN EXPLICAR I HO VAIG OBLIDAR,
HO VAIG VEURE I HO VAIG COMPRENDRE,
HO VAIG FER I HO VAIG APRENDRE"


HI HA VIDA ,
MÉS ENLLÀ DEL QUE ELS ULLS 
ENS DEIXEN VEURE ,
A SIMPLE VISTA ?
ELS GENETS AMB AQUEST EXPERIMENT DESCOBRIREM :
  • -QUE HI HA MICROORGANISMES PER TOT ARREU
  • -QUE LES MANS SÓN UN MITJÀ DE PROPAGACIÓ.
  • -EL RENTAT DE MANS COM A MESURA DE PREVENCIÓ
TENIM UN PA DE MOTLLE DEL QUAL N'AGAFEM TRES LLESQUES PER OBSERVAR EL QUE PASSA DURANT UNS DIES...

  • 1-LA PRIMERA LLESCA NO LA TOCAREM AMB LES MANS I LA POSAREM A LA BOSSA AMB UNES PINCES
  • 2-LA SEGONA LLESCA LA TOCAREM AMB LES MANS NETES 
  • 3-LA TERCERA LLESCA LA TOCAREM AMB LES MANS BRUTES

QUÈ PASSARÀ? DURANT UNS DIES LES TINDREM EXPOSADES AL RACÓ D'OBSERVACIÓ PER TREURE'N CONCLUSIONS.
HEM FET UNA CONVERSA I HEM FORMULAT DIFERENTS HIÒTESIS.
A VEURE QUINES ES COMPLIRAN I QUINES NO 👀 💭











EXPLOREM LES POSSIBILITATS DEL PROPI COS; TREPAR,REPTAR, AMAGAR-NOS,FER ESTIRAMENTS,CONTORSIONISME...































PRÀCTIQUES PSICOMOTRICITAT FINA DINS L'AMBIENT DE CONSTRUCCIONS : "CONSTRUÏM" COLLARETS






















ESTRENEM L'AMBIENT DE CONSTRUCCIONS
CONSTRUÏM RAMPES ,CASTELLS, CASETES, CIRCUITS,TORRES,CORONAVIRUS...















































CELEBREM EL DIA DE LA PAU AMB UN JOC COL.LABORATIU I CONTES























SOLAMENT AMB LA COL.LABORACIÓ DE TOTS HA ESTAT POSSIBLE ACONSEGUIR EL NOSTRE OBJECTIU








I AL MIGDIA FEM RELAXACIÓ 
AMB LA SHEILA 
"UUUMMMM..."





















COMENCEM L'ANY FENT SALUT; MASSATGES RELAXACIÓ..

























QUINA SORPRESA HEM TROBAT QUAN HEM ARRIBAT A L'ESCOLA DESPRÉS DE LES VACANCES
















ÚLTIM DIA DE L'ANY:

FEM CAGAR EL TIÓ ,NEULES TORRONS I JUGUEM AMB ELS REGALS DEL TIÓ


















FI DE FESTA 
AMB LANDRY, EL RUMBERO LAILOLAAAAÀ
















PREPAREM NADAL

CANTEM NADALES





HEM REBUT UNA CARTA DEL PATGE REIAL




BENVINGUT HIVERN!!

EL NOSTRE MINI MÓN DE L'HIVERN





















EL PATGE REIAL ENS VISITA





























MÉS ACTIVITATS NADALENQUES...

FEM LA POSTAL DE NADAL, 

ESCRIBIM LA CARTA ALS REIS 

I PREPAREM UNA SORPRESA PER LES FAMÍLIES:































FEM GRAFISME CREATIU DINS LES ESTRELLES PER DECORAR LA CLASSE











DARRERA  LI POSEM PURPURINA



ÚLTIMA SESSIÓ D'EXPERIMENTACIÓ DE L'ANY











ENS VISITA EL TIÓ




















ACABEM LES EXPOSICIONS ORALS DEL PROJECTE:












AQUEST ANY L'EIX TRANSVERSAL DE L'ESCOLA ÉS :

FEM SALUT A L'ESCOLA, AL BARRI, A CASA I LA CIUTAT. 
 
EL CICLE INFANTIL ESTEM DESENVOLUPANT DIFERENTS ACTIVITATS I PRÀCTIQUES SALUDABLES EN L'ÀMBIT DE LA NUTRICIÓ, HIGIENE ,ESPORT,EMOCIONS...

AQUEST CURS ELS NENS I NENES D'INFANTIL ESCOLLIM EL NOM DE LA CLASSE EN RELACIÓ A L'ESPORT.

EL GRUP B,  DESPRÉS DE TENIR UNA CONVERSA, SOBRE EL TEMA, VAM FER UNA PLUJA D'IDEES SOBRE NOMS QUE ENS AGRADARIA . SEGUIDAMENT, VAM VISIONAR TOTES LES OPCIONS PER TENIR MÉS INFORMACIÓ I   UN CRITERI MÉS ACURAT DE CADASCUNA.
VAM ESCOLLIR-NE QUATRE : ELS TENISTES, ELS GENETS,ELS BALLARINS I ELS RUNNERS.

VAM FER LES VOTACIONS I VA GUANYAR EL NOM DELS GENETS.

EL B ÉS UN GRUP QUE ELS ENCANTA I APASSIONA TOT EL QUE ESTÀ RELACIONAT AMB ELS ANIMALS .
 PODEM DEFINIR EL GRUP B  COM ANIMAL LOVER 💓

EN LES IMATGES SEGÜENTS, PODEU VEURE EL PROCÉS DEMOCRÀTIC QUE HEM SEGUIT PER ESCOLLIR EL NOM. CADA VOTANT TENIA DOS VOTS PER ESCOLLIR LES DUES OPCIONS, QUE MÉS LI AGRADAVEN.VAN HAVER-HI DOS VOTS EN BLANC.












EMOCIONS

 AQUEST TRIMESTRE HEM ESTAT TREBALLANT AMB EL MONSTRE DE COLORS I DOS CONTES MÉS LA RÀBIA I COM GESTIONAR-LA QUAN ENS ENFADEM: 1,2,3,4,5,STOP RÀBIA!










ELS GENETS SOM UNS APASSIONATS DELS ANIMALS I  LA NATURA EN GENERAL. 
TENIM UNA PLANTA CARNÍVORA I LI BUSQUEM INSECTES DE L'HORT I DEL PATI PER ALIMENTAR-LA.
L'ESTEM ESTUDIANT I OBSERVANT DE MOLT A PROP I HEM FET SERVIR LA LUPA, COM A PRIMERA EINA D'INVESTIGACIÓ, FENT UNES PRÀCTIQUES AMB OBJECTES.




















HEM APRÉS TAMBÉ A CUIDAR-LA, A TRASPLANTAR-LA...













DES DEL COMENÇAMENT DE CURS, ELS GENETS HEM FET UNA DESCOBERTA DELS ANIMALS DE L'ENTORN ESCOLAR
COM PODEU VEURE ,A CONTINUACIÓ, EN LES IMATGES.
 A L'ESCOLA, NO HI CONVIVIM SOLAMENT NENS I NENES .HEM TROBAT QUE SOM MÉS! 
HEM DESCOBERT QUE HI VIUEN ELS LLIMACS, EL PORQUET DE SANT MARTÍ,CUCS DE TERRA,L'ARANYA TIGRE...DELS QUE HEM COMENÇAT A FER INVESTIGACIONS



























LA TARDOR ARRIBA A L'ESCOLA






















AQUESTA SETMANA, HEM ESTAT TREBALLANT LES MIDES I REPASSAT ELS CONCEPTES LLARG I CURT. 
HEM FET PRÀCTIQUES I MEDICIONS I ENS HEM ADONAT QUE NO TOTS MEDIM IGUAL I.HEM FET UNA DESCOBERTA: QUE LA MIDA NO TÉ QUE VEURE AMB ELS ANYS NI LA EDAT.UN NEN DE P4 POT MEDIR MÉS QUE UN DE P5 .
TAMBÉ QUE  UN MATEIX FIL DE LLANA POT SER LLARG O CURT SEGONS AMB EL FIL QUE SE'L COMPARI...










SESSIÓ DE MODELATGE

FEM UN ERIÇÓ 







PSICOMOTRICITAT

MOMENTS D'EXPERIMENTAR AMB EL COS DIFERENTS MATERIALS























HORA DE DINAR!













TREBALLEM EL VOLUM






FEM GEOMETRIA






DESCOBRIM LA TÈCNICA DE L'AQUAREL·LA I PINTEM AMB CERES UN MANDALA DE TARDOR







EL CONTE DEL THE VERY HUNGRY CANTERPILLAR SERVEIX PER TREBALLAR ELS DIES DE LA SETMANA,LA SIMETRIA I FER COMPTATGE 











SORTIM AL PATI.
AQUEST CURS FEM ROTACIÓ DE PATIS; UN DIA JUGUEM AL SORRAL I LA CASETA I L'ENDEMÀ, AGAFEM LES BIBICLETES A L'ALTRE COSTAT DE PATI.



















"HALLOWEEN HUNT: LOOK AND FIND THE SKELETON,BLACK CAT,GHOST,PUMPKIN,SPIDER..!"

FEM UN JOC DE DESCOBERTA DE PERSONATGES QUE S'HAN AMAGAT A L'AULA






















JUGAR A  LES FOSQUES ENS SERVIRÀ PER INTRODUIR LA PROPERA EMOCIÓ QUE TREBALLAREM: LA POR







EXPERIMENTACIÓ

"EN ELS ESPAIS NATURALS ELS INFANTS DESPLEGUEN UN JOC MÉS VARIAT,IMAGINATIU I CREATIU QUE PROVOCA EL DESENVOPULAMENT DE LES HABILITATS COOPERATIVES..."

                                                                                                   CURRICULUM D'INFANTIL I ORIENTACIONS


" ...UN ENTORN NATURAL QUE FA POSSIBLE LA CONQUESTA DE MOLTS ASPECTES QUE ESTAN LIMITATS DINS ELS ESPAIS TANCATS..."
"...ACTUAR SOBRE OBJECTES VIUS I INERTS; FER PROJECTES PROPIS DE JOCS DELS INFANTS SENSE LA INTERVENCIÓ DE L'ADULT;TRANSFORMAR,OBSERVAR,EXPERIMENTAR..."
                                                                                                      
                                                                          CURRICULUM D'INFANTIL I ORIENTACIONS


ESTEM FENT UN PARC DE FORMIGUES





ESTIC CONSTRUINT UNA PISCINA PER ANIMALS


 FEM EXPERIMENTS DE SORRA


M'INVENTO UNA SOPA 



COM PODEM ENTERRAR ELS DINOSAURES?





FEM REMEIS CASOLANS AMB LES PLANTES AROMÀTIQUES QUE HEM COLLIT DE L'HORT.
JUGUEM A SER TREMENTINAIRES





 VAM DESCOBRIR QUE ERA MÉS EMOCIONANT ENTERRAR ELS DINOSAURES AL PATI QUE DINS DELS RECIPIENTS MESURADORS.
PER CERT, HO VAM FER TAN BÉ QUE ENCARA ELS ESTEM BUSCANT .SOLAMENT N'HEM TROBAT UN!

EXPERIMENTEM AMB SÒLIDS









EXPERIMENTEM AMB LÍQUIDS I SABÓ


















HEM COMENÇAT A FER LES EXPOSICIONS DE LES NOSTRES INVESTIGACIONS DEL PROJECTE DELS GENETS









CELEBREM ANIVERSARIS!






ESMORZEM A L'ESPAI TRANQUIL













FEM UN REGAL, PER A UNA PERSONA ESPECIAL ( LA TIETA, EL GERMÀ,ELS AVIS,ELS PARES...)AMB LES NOSTRES MANS I MATERIALS DEL PATI,L'HORT I MÉS...










AVUI DILLUNS HEM COMENÇAT LA SETMANA AMB UN CONCERT D'INSTRUMENTS DE FESTA MAJOR.
VISCA ST CECÍLIA!!
















CONTINUEM AMB LES EXPOSICIONS ORALS DEL PROJECTE.
AVUI ENS HAN PORTAT UN JOC MOLT DIVERTIT D'IDENTIFICACIÓ DEL NOM AMB  LES FOTOS DE CADA ANIMAL AMB EL SEU GENET.










COMPTEM !!




















 


 






SEGUIM AMB LES EXPOSICIONS ORALS DE LES INVESTIGACIONS DEL PROJECTE















AQUESTES SÓN LES PROPOSTES DE L'AMBIENT D'EXPERIMENTACIÓ GENETS DESPRÉS DE CONVERSAR I SABER AMB QUINS TIPUS DE MATERIAL TENIEN A LES SAFATES;SORRA,SAL ,COLORANTS ALIMENTARIS ,ESPÍGOL I LLAVORS PELS OCELLS.EL QUE MÉS ELS VA INTERESSAR VA SER FER DISPENSADORS DE LLAVORS PELS OCELLS AMB UN TUBS....
ELS GENETS SÓN AMANTS DELS ANIMALS!



















"EL VERITABLE APRENENTATGE CONSISTEIX EN L'ASSAIG I L'ERROR."

                            ( POPPER)









CELEBREM QUE FEM 5 ANYS!!!!













Cap comentari:

Publica un comentari

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.