Benvolgudes famílies,
hem començat el trimestre amb NOU projecte. Després d’una conversa i, més d’una
quinzena de propostes, hem fet una votació .La proposta que ha tingut més èxit
ha estat la de LES PLANTES CARNÍVORES, seguida de l’ós panda, les tortugues i les roses.Hem escrit la notícia a l'agenda!
Benvolgudes famílies, hem començat el trimestre amb NOU projecte. Després d’una conversa i, més d’una quinzena de propostes, hem fet una votació .La proposta que ha tingut més èxit ha estat la de LES PLANTES CARNÍVORES, seguida de l’ós panda, les tortugues i les roses.Hem escrit la notícia a l'agenda!
Donem les cartes al patge reial
Fem cagar el TIÓ
Preparem Nadal:taller de postals
Anem a cantar a l'Arquet
Continuem amb les exposicions del projecte del romaní
Celebrem St Cecília; els companys de 6è ens ofereixen diferents propostes en quatre escenaris del pati .Després acabem el dia ballant amb música
AMBIENT DE CONSTRUCCIONS
A LA LUDOTECA
Continuem amb el projecte del romaní.Exposem les nostre investigacions i plantem romaní al pati de l'escola

Busquem un logo per l'escola. La Lucía ve i ens explica què es un logo.Treballem la figura de Pau Casals.Escoltem la seva música...Després tenim una conversa i fem una pluja d'idees
Mengem castanyes,moniatos i panellets!
Acomiadem a la nostra companya
ET TROBAREM A FALTAR ADELINA!
UN COMPANY DE CLASSE ENS EXPLICA ALTRES TRADICIÓNS
ANEM D'EXCURSIÓ A COLLIR CASTANYES
Moltes felicitats!!
La mare d'una companya ve a l'escola i ens fa un taller sobre el ROMANÍ.
Amb el conte de la ONA diem
adéu a l'estiu
adéu a l'estiu
i
hola tardor!
Llegim el conte i l'ona ens porta tresors del mar
Juguem a ser ones del mar
Tarda de massatges
Un company de classe ens porta un saltamartí a classe i observem per...
descobrir
per fer-se preguntes
per conèixer
per plantejar-se hipòtesis
per celebrar la natura que ens envolta
aflorar inquietuds
desenvolupar l'esperit científic
Aquests som nosaltres. Ens dibuixem i personalitzem els nostres penjadors
Primers dies d'escola
Juguem a fer creacions com l'artista Yayoi Kusama
COMENÇA EL CURS 2021-2022
NOSALTREM SOM LA CLASSE DEL ROMANÍ
- COMENCEM UN NOU CURS!
- EL GRUP B FORMAT PER NENS I NENES DE P4 i P5
- ENS PRESENTEM:
- SOM LA CLASSE DELS GENETS
FEM CAGAR EL TIÓ ,NEULES TORRONS I JUGUEM AMB ELS REGALS DEL TIÓ
PREPAREM NADAL
CANTEM NADALES
MÉS ACTIVITATS NADALENQUES...
FEM LA POSTAL DE NADAL,
ESCRIBIM LA CARTA ALS REIS
I PREPAREM UNA SORPRESA PER LES FAMÍLIES:
DARRERA LI POSEM PURPURINA
ÚLTIMA SESSIÓ D'EXPERIMENTACIÓ DE L'ANY
AQUEST ANY L'EIX TRANSVERSAL DE L'ESCOLA ÉS :
FEM SALUT A L'ESCOLA, AL BARRI, A CASA I LA CIUTAT.
EL CICLE INFANTIL ESTEM DESENVOLUPANT DIFERENTS ACTIVITATS I PRÀCTIQUES SALUDABLES EN L'ÀMBIT DE LA NUTRICIÓ, HIGIENE ,ESPORT,EMOCIONS...
AQUEST CURS ELS NENS I NENES D'INFANTIL ESCOLLIM EL NOM DE LA CLASSE EN RELACIÓ A L'ESPORT.
EL GRUP B, DESPRÉS DE TENIR UNA CONVERSA, SOBRE EL TEMA, VAM FER UNA PLUJA D'IDEES SOBRE NOMS QUE ENS AGRADARIA . SEGUIDAMENT, VAM VISIONAR TOTES LES OPCIONS PER TENIR MÉS INFORMACIÓ I UN CRITERI MÉS ACURAT DE CADASCUNA.
VAM ESCOLLIR-NE QUATRE : ELS TENISTES, ELS GENETS,ELS BALLARINS I ELS RUNNERS.
VAM FER LES VOTACIONS I VA GUANYAR EL NOM DELS GENETS.
EL B ÉS UN GRUP QUE ELS ENCANTA I APASSIONA TOT EL QUE ESTÀ RELACIONAT AMB ELS ANIMALS .
PODEM DEFINIR EL GRUP B COM ANIMAL LOVER 💓
EN LES IMATGES SEGÜENTS, PODEU VEURE EL PROCÉS DEMOCRÀTIC QUE HEM SEGUIT PER ESCOLLIR EL NOM. CADA VOTANT TENIA DOS VOTS PER ESCOLLIR LES DUES OPCIONS, QUE MÉS LI AGRADAVEN.VAN HAVER-HI DOS VOTS EN BLANC.
EMOCIONS
AQUEST TRIMESTRE HEM ESTAT TREBALLANT AMB EL MONSTRE DE COLORS I DOS CONTES MÉS LA RÀBIA I COM GESTIONAR-LA QUAN ENS ENFADEM: 1,2,3,4,5,STOP RÀBIA!
ELS GENETS SOM UNS APASSIONATS DELS ANIMALS I LA NATURA EN GENERAL.
TENIM UNA PLANTA CARNÍVORA I LI BUSQUEM INSECTES DE L'HORT I DEL PATI PER ALIMENTAR-LA.
L'ESTEM ESTUDIANT I OBSERVANT DE MOLT A PROP I HEM FET SERVIR LA LUPA, COM A PRIMERA EINA D'INVESTIGACIÓ, FENT UNES PRÀCTIQUES AMB OBJECTES.
HEM APRÉS TAMBÉ A CUIDAR-LA, A TRASPLANTAR-LA...
DES DEL COMENÇAMENT DE CURS, ELS GENETS HEM FET UNA DESCOBERTA DELS ANIMALS DE L'ENTORN ESCOLAR
COM PODEU VEURE ,A CONTINUACIÓ, EN LES IMATGES.
A L'ESCOLA, NO HI CONVIVIM SOLAMENT NENS I NENES .HEM TROBAT QUE SOM MÉS!
HEM DESCOBERT QUE HI VIUEN ELS LLIMACS, EL PORQUET DE SANT MARTÍ,CUCS DE TERRA,L'ARANYA TIGRE...DELS QUE HEM COMENÇAT A FER INVESTIGACIONS
LA TARDOR ARRIBA A L'ESCOLA
AQUESTA SETMANA, HEM ESTAT TREBALLANT LES MIDES I REPASSAT ELS CONCEPTES LLARG I CURT.
HEM FET PRÀCTIQUES I MEDICIONS I ENS HEM ADONAT QUE NO TOTS MEDIM IGUAL I.HEM FET UNA DESCOBERTA: QUE LA MIDA NO TÉ QUE VEURE AMB ELS ANYS NI LA EDAT.UN NEN DE P4 POT MEDIR MÉS QUE UN DE P5 .
TAMBÉ QUE UN MATEIX FIL DE LLANA POT SER LLARG O CURT SEGONS AMB EL FIL QUE SE'L COMPARI...
SESSIÓ DE MODELATGE
FEM UN ERIÇÓ
PSICOMOTRICITAT
MOMENTS D'EXPERIMENTAR AMB EL COS DIFERENTS MATERIALS
FEM GEOMETRIA
DESCOBRIM LA TÈCNICA DE L'AQUAREL·LA I PINTEM AMB CERES UN MANDALA DE TARDOR
EL CONTE DEL THE VERY HUNGRY CANTERPILLAR SERVEIX PER TREBALLAR ELS DIES DE LA SETMANA,LA SIMETRIA I FER COMPTATGE
SORTIM AL PATI.
AQUEST CURS FEM ROTACIÓ DE PATIS; UN DIA JUGUEM AL SORRAL I LA CASETA I L'ENDEMÀ, AGAFEM LES BIBICLETES A L'ALTRE COSTAT DE PATI.
"HALLOWEEN HUNT: LOOK AND FIND THE SKELETON,BLACK CAT,GHOST,PUMPKIN,SPIDER..!"
FEM UN JOC DE DESCOBERTA DE PERSONATGES QUE S'HAN AMAGAT A L'AULA
EXPERIMENTACIÓ
"EN ELS ESPAIS NATURALS ELS INFANTS DESPLEGUEN UN JOC MÉS VARIAT,IMAGINATIU I CREATIU QUE PROVOCA EL DESENVOPULAMENT DE LES HABILITATS COOPERATIVES..."
CURRICULUM D'INFANTIL I ORIENTACIONS
" ...UN ENTORN NATURAL QUE FA POSSIBLE LA CONQUESTA DE MOLTS ASPECTES QUE ESTAN LIMITATS DINS ELS ESPAIS TANCATS..."
"...ACTUAR SOBRE OBJECTES VIUS I INERTS; FER PROJECTES PROPIS DE JOCS DELS INFANTS SENSE LA INTERVENCIÓ DE L'ADULT;TRANSFORMAR,OBSERVAR,EXPERIMENTAR..."
CURRICULUM D'INFANTIL I ORIENTACIONS
ESTEM FENT UN PARC DE FORMIGUES
ESTIC CONSTRUINT UNA PISCINA PER ANIMALS
M'INVENTO UNA SOPA
COM PODEM ENTERRAR ELS DINOSAURES?
FEM REMEIS CASOLANS AMB LES PLANTES AROMÀTIQUES QUE HEM COLLIT DE L'HORT.
JUGUEM A SER TREMENTINAIRES
VAM DESCOBRIR QUE ERA MÉS EMOCIONANT ENTERRAR ELS DINOSAURES AL PATI QUE DINS DELS RECIPIENTS MESURADORS.
PER CERT, HO VAM FER TAN BÉ QUE ENCARA ELS ESTEM BUSCANT .SOLAMENT N'HEM TROBAT UN!
EXPERIMENTEM AMB SÒLIDS
EXPERIMENTEM AMB LÍQUIDS I SABÓ
HEM COMENÇAT A FER LES EXPOSICIONS DE LES NOSTRES INVESTIGACIONS DEL PROJECTE DELS GENETS
CELEBREM ANIVERSARIS!
ESMORZEM A L'ESPAI TRANQUIL
FEM UN REGAL, PER A UNA PERSONA ESPECIAL ( LA TIETA, EL GERMÀ,ELS AVIS,ELS PARES...)AMB LES NOSTRES MANS I MATERIALS DEL PATI,L'HORT I MÉS...
AVUI DILLUNS HEM COMENÇAT LA SETMANA AMB UN CONCERT D'INSTRUMENTS DE FESTA MAJOR.
VISCA ST CECÍLIA!!
CONTINUEM AMB LES EXPOSICIONS ORALS DEL PROJECTE.
AVUI ENS HAN PORTAT UN JOC MOLT DIVERTIT D'IDENTIFICACIÓ DEL NOM AMB LES FOTOS DE CADA ANIMAL AMB EL SEU GENET.
COMPTEM !!
SEGUIM AMB LES EXPOSICIONS ORALS DE LES INVESTIGACIONS DEL PROJECTE
AQUESTES SÓN LES PROPOSTES DE L'AMBIENT D'EXPERIMENTACIÓ GENETS DESPRÉS DE CONVERSAR I SABER AMB QUINS TIPUS DE MATERIAL TENIEN A LES SAFATES;SORRA,SAL ,COLORANTS ALIMENTARIS ,ESPÍGOL I LLAVORS PELS OCELLS.EL QUE MÉS ELS VA INTERESSAR VA SER FER DISPENSADORS DE LLAVORS PELS OCELLS AMB UN TUBS....
ELS GENETS SÓN AMANTS DELS ANIMALS!
"EL VERITABLE APRENENTATGE CONSISTEIX EN L'ASSAIG I L'ERROR."
( POPPER)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.